5 greșeli de neiertat pentru un magazin virtual
Dacă la început internetul avea doar câteva «site-uri» caraghioase la bord, astăzi este o mega-corabie în care «marinarii» concurează între ei pentru a nu fi «aruncați» în oceanul de site-uri necunoscute, uitate și fără vizite. Pentru blog-uri și alte site-uri «for-fun», nu e nici o problemă de viață. Totuși, pentru magazinele online, cursa devine mai dureroasă. Într-un asemenea mediu, trebuie să știi să «supraviețuiești». În acest articol explicăm 5 greșeli fatale pe care să le eviți categoric în cazul în care ai sau dorești să dezvoltați o afacere online.
#5 «Las` că designul e ok. Sunt mai importante produsele și serviciile»
Categoric – nu! Designul este mai bine de 80% din succesul tău online. Reține această cifră. În cazul în care designul arată jalnic, nimeni nu va comanda produse sau servicii «de înaltă calitate». De ce? Din simplul fapt că aspectul site-ului ar putea spune că «nu prea pare» să ai produse/servicii calitative. O simplă «impresie» negativă îți poate tăia câteva mii de vânzări. Site-ul trebuie dintr-o privire să reflecte ceea ce comercializezi și să atragă pasiunea clienților potențiali pentru produsele tale.
#4 Absența unui profil clar despre clienții potențiali
De altfel, e o regulă de aur din marketingul practic și care se aplică și în mediul online. Întreabă-te: cine sunt proprii tăi clienți. Conturează-le profilul, încearcă să înțelegi cu ce se ocupă acești oameni, care sunt preferințele lor și ce stil de viață au. Indentifică-te cu ei și gândește-te care sunt dilemele lor principale referitor la tipul de produse pe care le comercializezi. Cu cât mai clar și coerent arată profilul unui client, cu atât mai eficientă va fi publicitatea pe care o realizezi asupra sa.
#3 Absența instrumentelor de marketing pe site
Ne referim la anumite «șmecherii» interne ale site-ului care au potențialul să influențeze vizitatorul să realizeze o comandă (sau mai multe comenzi simultane). Printre cele mai importante sunt: formular de newsletter, adăugarea structurii «cu acest produs cumpărați și …», modulul unui chat static pe site etc. Evident nu e o «mare greșeală» dacă nu le ai dar reține că o mică fereastră de chat îți permite să comunici și să captezi imediat un client potențial.