Cele mai importante aspecte în Email Marketing

Trăim vremuri interesante în care nu mai trebuie să așteptăm cu săptămânile o scrisoare. Aceasta ajunge în câteva milisecunde pe poșta noastră de email. În ultimii ani email-ul este din ce în ce mai utilizat pentru a promova interesele companiilor și anume – în Marketing. Totuși, pe departe, nu toți antreprenorii știu cum să utilizeze potențialul serviciilor de Email. În acest articol vom trece în revistă principiile esențiale pentru Email Marketing.

  1. Aspectul

Aici ne referim doar la designul unui email: imagini, font, elemente grafice etc. Merită să înțelegeți că nu toți utilizatorii sunt cu adevărat interesați să citească email-urile dvs. Chiar dacă fac click pe mesaje, nu este încă un lucru sigur că le vor. Două motive esențiale pot să-i determine să facă asta:

  • Titlul email-ului;

  • Elementele grafice și aspectul general al mesajului;

  1. Conținut

Cea mai mare greșeală în Email Marketing este să trimiteți email-uri după modelul: «salut, accesează chiar acum site-ul nostru pentru a…». E adevărat că nu sunt mesaje criminale. Există o șansă de cel puțin 30% că cineva va accesa site-ul în urma email-ului. Totuși, la un singur om care vă vizitează site-ul pierdeți 50 care se dezabonează de la newsletter. Teoretic, bazele de clienți sunt efemere, însă nu și dacă le trimiteți conținut de calitate. Cele mai eficiente tipuri de conținut sunt:

  • Reduceri exclusive, coduri promoționale;

Dacă oferiți clienților dvs. reduceri de cel puțin 5% la anumite produse, aceștia cu siguranță nu se vor dezabona de la newsletter. Pur și simplu vor considera util să păstreze legătura cu dvs. devreme ce le oferiți asemenea avantaje. Aceste email-uri sunt recomandate pentru «tinerii clienți».

  • Materiale utile

Aici întâlniți doar limitele domeniului dvs. Trimiteți-le clienților informații utile din sfera dvs. de afaceri dar atenție – fără tentă comercială! În orice domeniu se poate scrie un articol util. Cele mai eficiente materiale sunt cărțile în format electronic «pdf» (anexate la email). Acestea pot fi de până la, maxim 20 de pagini. Acestea creează clienților impresia că au obținut ceva de preț în mod gratuit.

  • Email-uri… mai personale

Email-urile personale au nevoie de mai mult timp dar sunt cu adevărat utile. În cazurile în care ați comunicat deja cu un client, trimeteți-i mesaje care-l privesc doar pe el personal. În acest mod, probabil, nu veți obține imediat vânzări însă veți spori loialitatea bazei de clienți.

  1. Frecvență

Frecvența este foarte importantă. Renunțați la email-urile disperate trimise în fiecare zi. Mai devreme sau mai târziu vor fi clasificate ca spam. Trimiteți email-uri utile maxim de 3-4 ori pe săptămână. Dacă email-urile sunt prea frecvente, clientul cu siguranță se va dezabona.

Acestea au fost recomandările noastre. Și desigur rețineți: creați email-uri cât mai naturale, ca și cum le-ați trimite unui prieten sau coleg. Astfel veți crește loialitatea bazei de clienți și-i veți atrage, din ce în ce mai aproape, de o achiziție.