Ce înseamnă: un text corect, din punct de vedere SEO? (Partea II-a)

Acest articol este continuarea publicației «Ce înseamnă: un text corect, din punct de vedere SEO». Dacă ați scăpat prima parte, aruncați o privire pe site-ul nostru pentru a cunoaște cele mai importante aspecte pentru un text SEO eficient.

4. Cuvintele cheie (Keywords)
Ei bine, dacă nu știați, în texte trebuie folosite cuvintele cheie pentru ca site-ul dvs. să fie indexat de motoarele de căutare. Imaginați-vă că textul dvs. trebuie să răspundă la o solicitare pe Google a clienților potențiali. Imaginați-vă prin ce cuvinte ar solicita ei produsele/serviciile dvs. și scrieți texte în care aceste expresii să fie prezente. De ex: Cumpără flori online. Într-un articol trebuie să folosiți această expresie. Asta demonstrează că aveți un conținut relevant pentru utilizatori. Dar, atenție! Nu exagerați uzanța cuvintelor cheie. Ele sunt eficiente din punct de vedere SEO, însă dacă sunt prea utilizate textul va deveni susceptibil de Spam. Folosiți maxim de 3 ori cuvintele cheie în cadrul unui text de minimum 2000 simboluri.

5. Câmp semantic
O metodă eficientă pentru a mări șansele ca textul dvs. să fie indexat, este folosirea a cât mai multe cuvinte din câmpul semantic al afacerii sau domeniului dvs. Pe internet există utilizatori foarte diverși. S-ar putea ca în rețea să nu existe un articol cu o temă anume pe care a «cerut-o» utilizatorul, însă poate exista un articol care folosește cuvintele introduse de utilizator. Un astfel de articol va fi indexat, chiar dacă nu este «exact ceea ce caută» utilizatorul nostru. Dacă Google nu vă poate oferi «exact» ce aveți nevoie, el vă oferă niște rezultate care «ar putea fi» ceea ce vă interesează. Folosiți în text cât mai multe sinonime și substituții pentru expresiile care deja au fost folosite. De exemplu în loc să scrieți tot articolul doar expresia «flori de cameră», mai folosiți «plante de cameră», «plante de apartament», «flori de apartament» etc.

6. Strict la subiect
Pe internet sunt destul de populare «textele despre nimic». Acestea nu conțin nici o informație importantă sau de interes pentru utilizatori. De obicei se folosesc «ca să fie». Acestea pot avea forma:

”În cazul în care aveți vre-o problemă substanțială și nu o puteți rezolva prin metodele uzuale și practice, adresați-vă neapărat la grupul nostru profesionist de manageri care vă vor oferi cel mai înalt nivel de deservire și vor rezolva rapid problema dvs.”

Astfel de texte sunt scrise pentru a «completa spații» dar nu pentru a oferi vre-o informație. Un asemenea «stil» nu trebuie folosit nicidecum într-o rubrică de articole. Citiți pe internet, informați-vă mai mult și scrieți un text care lasă un mesaj. Ce influență are în SEO? Decisivă. Articolele care au texte «ne la subiect» sunt «respinse» de utilizatorii fiindcă ei nu vor găsi informația de care au nevoie. Acest fenomen se numește «rată de respingere» și motoarele de căutare îl i-au în considerare. Cu cât mai puțin timp petrec utilizatorii pe un anumit site, cu atât mai slabă este șansa ca acesta să fie indexat de motoarele de căutare.