Ce înseamnă: un text corect, din punct de vedere SEO?

Textele – sunt astăzi cea mai bună modalitate de apromova un web-site. Acestea sunt un «capital» esențial pentru orice afacere care dorește să-și afirme o bună prezență online. De altfel, prin texte obținem două lucruri dintr-o lovitură:
— Mai mult trafic pe site datorită motoarelor de căutare;
— Mai mult conținut interesant pentru vizitatori (astfel se mărește durata sesiunilor pe site).
Totuși, merită să rețineți că nu toate textele sunt pe placul Google. Nu e de ajuns doar să scrieți conținut cât mai mult. Un trend foarte important în domeniul web de astăzi este anume «calitatea conținutului». Iar dacă credeți că Google sau alt motor de căutare nu are algoritmi pentru a testa calitatea, atunci greșiți amarnic. În acest articol trecem în revistă principalele aspecte pentru un text corect din punct de vedere SEO.
1. Un text unic
După cinci ani de la apariția Internetului a început să se practice «tradiția» furării conținutului de pe alte site-uri. La acea vreme Google încă nu avea algoritmi foarte riguroși de indexare. Astăzi, lucrurile s-au schimbat. Google nu mai admite «copy-paste-ul» de pe alte site-uri și sancționează aspru resursele care au conținut plagiat. Dacă doriți să prieteniți cu Google, scrieți conținut – nu copiați.

2. Gramatică
Mda… Pare straniu însă Google chiar are algoritmi pentru analiza gramaticală a textelor. Deci, după posibilitate scrieți cu diacritice și treceți printr-un filtru word sau alt serviciu textele dvs. pentru a testa gramatica. Motoarele de căutare nici nu iau în considerație site-urile care au gramatică foarte precară.

3. Spam
Calitatea textului – presupune și propria sa bogăție de limbaj. Trebuie neapărat evitate cuvintele sau expresiile care se regăsesc prea des în text. Google observă imediat aceste situații și vă poate taxa. De ce? E simplu. Dacă anumite cuvinte/expresii se întâlnesc prea des în text, Google înțelege că acesta e un text nenatural sau «șmecher». Un astfel de text nu poate avea o informație interesantă pentru cititori. Într-un text sau articol de calitate de, să zicem de 1500 simboluri, expresia «cumpără in magazinul online» nu poate fi repetată de 20 de ori. Se înțelege de la sine că un asemenea text nu va avea nici o informație interesantă pentru cititori.