5 greșeli de neiertat pentru un magazin virtual

Dacă la început internetul avea doar câteva «site-uri» caraghioase la bord, astăzi este o mega-corabie în care «marinarii» concurează între ei pentru a nu fi «aruncați» în oceanul de site-uri necunoscute, uitate și fără vizite. Pentru blog-uri și alte site-uri «for-fun», nu e nici o problemă de viață. Totuși, pentru magazinele online, cursa devine mai dureroasă. Într-un asemenea mediu, trebuie să știi să «supraviețuiești». În acest articol explicăm 5 greșeli fatale pe care să le eviți categoric în cazul în care ai sau dorești să dezvoltați o afacere online.

#5 «Las` că designul e ok. Sunt mai importante produsele și serviciile»

Categoric – nu! Designul este mai bine de 80% din succesul tău online. Reține această cifră. În cazul în care designul arată jalnic, nimeni nu va comanda produse sau servicii «de înaltă calitate». De ce? Din simplul fapt că aspectul site-ului ar putea spune că «nu prea pare» să ai produse/servicii calitative. O simplă «impresie» negativă îți poate tăia câteva mii de vânzări. Site-ul trebuie dintr-o privire să reflecte ceea ce comercializezi și să atragă pasiunea clienților potențiali pentru produsele tale.

#4 Absența unui profil clar despre clienții potențiali

De altfel, e o regulă de aur din marketingul practic și care se aplică și în mediul online. Întreabă-te: cine sunt proprii tăi clienți. Conturează-le profilul, încearcă să înțelegi cu ce se ocupă acești oameni, care sunt preferințele lor și ce stil de viață au. Indentifică-te cu ei și gândește-te care sunt dilemele lor principale referitor la tipul de produse pe care le comercializezi. Cu cât mai clar și coerent arată profilul unui client, cu atât mai eficientă va fi publicitatea pe care o realizezi asupra sa.

#3 Absența instrumentelor de marketing pe site

Ne referim la anumite «șmecherii» interne ale site-ului care au potențialul să influențeze vizitatorul să realizeze o comandă (sau mai multe comenzi simultane). Printre cele mai importante sunt: formular de newsletter, adăugarea structurii «cu acest produs cumpărați și …», modulul unui chat static pe site etc. Evident nu e o «mare greșeală» dacă nu le ai dar reține că o mică fereastră de chat îți permite să comunici și să captezi imediat un client potențial.

#2 Content-marketing ineficient

O greșeală teribilă. Conținutul de pe site trebuie permanent actualizat. Produsele inexistente la moment în stoc – dezactivate din vânzare. E imposibil de conceput situația în care un client achită online o sumă considerabilă iar tu nu ai produsul în stoc. Desigur, vei returna banii dar încrederea lui — n-o vei putea întoarce. De asemenea, conținutul auxiliar trebuie la fel, bine actualizat: imagini bine prelucrate, articole și descrieri decente etc.

#1 Lipsa publicității online. Idee n-am ce e SEO!

Știm că publicitatea online costă bani însă site-ul tău nici nu are șanse să devină cunoscut fără publicitate. Deci, nici clienții nu vor apărea la orizont. E o afacere de altă natură. Imaginează-ți că ai deschis un magazin cu produse de înaltă calitate dar — oficiul e amplasat la periferia orașului. Câți clienți vei capta? Probabil nu mai mult de 50/lună. Situația însă e cu mult mai gravă în mediul online. Aici clienții te văd în motoarele de căutare doar dacă ai un site «vizibil» care corespunde cerințelor SEO. O modalitate inteligentă pentru a fi vizibil online este publicitatea contextuală în motoarele de căutare.

Acestea au fost sfaturile noastre. Dacă te regăsești în cel puțin un punct dintre acestea, e timpul să i-ai măsuri și reține – concurența online poate fi uneori mai «aspră» decât concurența pe piață. Deci, i-a toate măsurile necesare pentru a dezvolta un site atractiv și accesibil pentru clienți.